هزینه همانندجویی پایان نامه

همانندجویی چیست؟

همانندجویی ابزاری است که از آن برای تشخیص سرقت علمی/ ادبی استفاده می شود. هدف در یک روش همانندجویی، تشخیص تمام قسمت های همانندِ موجود در یک متن مشکوک با توجه به تعدادی متن منبع احتمالی است.

سرقت علمی چیست؟

سرقت علمی یا Plagiarism عبارت است از استفادة غیرمجاز یا تقلید نزدیک از ایده ها و نگارش شخصی دیگر و ارایه آن به عنوان کار خود.  همانندجویی ابزاری است که از آن برای تشخیص سرقت علمی استفاده میشود. هر روش همانندجویی از سه فرایند تشکیل شده است:

  1. بازیابی منبع،
  2. تطبیق متن،
  3. پردازش نهایی.

هدف در فرایند بازیابی منبع، با فرض در اختیار داشتن یک متن علمی مشکوک، بازیابی تمام منابعی است که از متن آنها در نگارش متن مشکوک استفاده شده است؛ به طوری که هزینه های بازیابی کمینه شود. در فرایند تطبیق متن با ورودی یک متن مشکوک و یک متن منبع احتمالی، این متون به واحدهایی (مانند پاراگراف، جمله یا دنباله های چندتایی از لغات و کاراکترها) تقسیم بندی شده و همانندی هر دو واحد مورد بررسی واقع می شود.

هدف این فرایند مشخص نمودن همه قسمتهای متن مشکوک است که با استفاده از متن منبع بازنویسی شده اند. هدف در فرایند پردازش نهایی، با ورودی متن مشکوک انجام بررسی های بیشتر برای ویرایش های نهایی در قسمت هایی است که با متن منبع احتمالی مشابه تشخیص داده شده است.

انواع سرقت ادبی

سرقت ادبی انواع مختلفی دارد. سرقت ادبی می‌تواند در حوزه هنر، رسانه، ادبیات و پژوهش‌های دانشگاهی و علمی صورت بگیرد. در ادامه برای روشن تر شدن موضوع و افزایش آگاهی شما از وجود سرقت ادبی در پایان نامه تان، به توضیح چند مورد از انواع سرقت ادبی می‌پردازیم.

1) سرقت ادبی مستقیم

در این نوع از سرقت ادبی، فرد سارق کل اثر را، بدون ذره ای تغییر، از آن خود می‌خواند و مدعی می‌شود که این اثر تماما متعلق به اوست.

2) سرقت ادبی در بازنویسی

این نوع از سرقت ادبی در میان دانشجویان بسیار رایج است. در این نوع از سرقت ادبی، فرد به تغییر کلمات و عبارات متن اقدام می‌نماید و بعد از انجام یک سری تغییرات کلی، اثر را به نام خود ثبت می‌کند. در این حالت اگر چه جملات و عبارات به شکل دیگری بیان شده اند، اما ایده و محتوای اصلی به سرقت رفته است.

3) سرقت ادبی موزاییکی

در این نوع از سرقت ادبی نویسنده محتوای آثار دیگران را با محتوای متن خود تلفیق می‌کند. در این حالت تشخیص دزدی ادبی در پایان نامه به سختی انجام میشود و جملات سرقتی از متن نوسینده قابل شناسایی نیست.

4) سرقت ادبی سایه ای

این حالت در زمانی است که فردی به شخص دیگری سفارش می‌دهد تا برای او کتاب، مقاله یا پایان نامه بنویسد و بعد از اتمام کار اسم فرد سفارش دهنده بر روی اثر چاپ می‌شود.

نحوه انجام همانندجویی پایان نامه 

یکی از بزرگترین چالش هایی که دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا با آن رو در رو هستند، تهیه پایان نامه یونیک و منحصر به فرد است تا بتوانند بدون مشکل آن را در سایت ایرانداک ثبت نمایند. در واقع به دلیل تکرر موضوعات مشابه برای پایان نامه، داشتن یک پایان نامه کاربردی و مفید مستلزم داشتن تلاش و کوشش مستمر است، اما گاهی برخی دانشجویان قصد دور زدن قواعد و اصول دانشگاه ها را داشته اند و  از پایان نامه های کپی شده استفاده مینمایند.

پیش تر ها کشف این فریب امکان پذیر نبود و در برخی شرایط ممکن بود به صورت کاملا اتفاقی، هدف ناصحیح دانشجو مشخص می شد. تکرر این اقدامات سبب شد دانشگاه ها به سراغ سایت همانندجو رفته و از این اقدامات جلوگیری نمایند. موسسه علمی پژوهشی ایرساگستر در جدید ترین نوشته های خود به معرفی سایت همانندجو و روش های دور زدن آن پرداخته، همچنین می توانید از چگونگی ثبت نام و میزان هزینه همانند جویی نیز مطلع شود.

در مبحث پایان نامه استفاده کردن از محتویات علمی و تحقیقات دیگران بدون دادن رفرنس و ارجاع آن سرقت علمی محسوب می شود. روش هایی مانند کپی برداری غیر قانونی و ثبت پژوهش های دیگران علاوه بر اینکه سرقت علمی است و یک امر غیر اخلاقی، باعث می‌ شود اعتبار و ارزش علمی مقاله شما پایین بیاید.

دانشجو سال‌ ها تلاش می‌ ‌کند و در صورت همانندجویی پایان نامه امکان دارد مشکلات بسیاری به وجود بیاید. شخصی که مطالب علمی او به سرقت رفته است می‌‌ تواند اقدام به شکایت کند و مسائل قانونی آن را پیگیری کند به همین علت می ‌توانیم با دنبال کردن روش های قانونی و همچنین رعایت مسائل اخلاقی دچار همانند جویی پایان نامه نشویم.

دانشجویان عزیز میتوانند جهت کسب آگاهی از هزینه کاهش درصد همانندجویی، راهنمای همانندجویی پایان نامه، رفع مشکل همانندجویی پایان نامه و سفارش کاهش همانندی پایان نامه همین حالا با تیم حرفه ای ایرساگستر تماس بگیرند.

ثبت سفارش

روش های همانندجویی

روش های زیادی برای همانندجویی ارائه شده، اما از یک طرف، استفاده از روشهای موجود برای سایر زبانها به منظور همانندجویی در زبان فارسی مناسب نیست و از طرف دیگر، اغلب روش های ارائه شده برای همانندجویی در زبان فارسی قادر به تشخیص متون بازنویسی شده نیستند.

روشهای همانندجویی تک زبانی را می توان با توجه به ابزارهای مورد استفاده در آن ها به دسته های 1) همانندجویی مبتنی بر کاراکتر، 2) همانندجویی مبتنی بر بردار،3) همانندجویی مبتنی بر گرامر، 4) معنایی، 5) احتمالاتی، 6) ساختاری، و 7) مبتنی بر سبک نگارش تقسیم بندی کرد.

روشهای مبتنی بر سبک نگارش فقط یکتایی نویسنده در یک متن را بررسی کرده و از دقت بالا در تشخیص قسمت های همانند برخوردار نیستند. روش های همانندجویی ساختاری فقط در تشخیص سرقت ایده کاربرد دارند. روش های مبتنی بر کاراکتر، روش های مبتنی بر بردار و روش های گرامری در تشخیص همانندی های حاصل از بازنویسی متون از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

از میان دسته های بیان شده تنها دسته های شماره 4 و 5 یعنی رو شهای معنایی و احتمالاتی به نحوی مطلوب قادر به تشخیص همانندی های حاصل از بازنویسی متون هستند.

نحوه انجام همانندجویی پروپوزال 

همانندجویی پروپوزال از همان ابتدای شروع کار انجام پایان نامه بایستی انجام شود ،همانند جویی پروپوزال کار جدیدی است که دانشجو موظف است با ارسال پروپوزال خود به ایرانداک درصد همانندجویی پروپوزال خود را بررسی و نسبت به کاهش درصد همانند جویی پروپوزال اقدام نماید .

کاهش درصد همانندجویی از مهمترین و حیاتی ترین بخش های کار است، چرا که در فصل اول پایان نامه و مقاله استخراجی نیز استفاده می شود و هم اینکه بخشی از پیشینه ها و سوابق پایان نامه از پروپوزال خواهد بود .

 

چه میزان از یک پایان نامه می تواند کپی شده از کار دیگران باشد؟

در واقع به هیچ وجه، هیچ دانشجوی و پژوهشگری حق ندارد از یک پایان نامه کپی برداری کند. بهترین راه برای کاهش درصد همانند جو، نگارش و تبیین یافته های دیگر پژوهشگران از دیدگاه خود پژوهشگر و سپس درج آن در پایان نامه است.

درصد قابل قبول همانند جویی پروپوزال

درصد همانندجویی پروپوزال در دانشگاه های مختلف متفاوت است در برخی از دانشگاه ها کمتر از ۳۰ درصد و در برخی دیگر کمتر از ۲۰ درصد و گاهی  بر اساس نظر استاد راهنما  زیر ۱۰ درصد انجام می‌شود . نکته مهم درصد قابل  قبول همانند جویی اینکه  زیر ۳۰ درصد با زیر  ۲۵  درصد  و یا زیر  ۲۰  درصد  و  یا  کمتر سختی کار تقریبا بصورت  تصاعدی هندسی خواهد بود  و کاهش  حتی  یک  درصد در شاخص  های  پایین بسیار  سخت و  پیچیده خواهد بود.

چگونگی کاهش درصد همانندجویی پروپوزال

برای کاهش درصد همانندی و همانند جویی پروپوزال بهتر است همان ابتدای کار نسبت به کپی و جایگذاری مطالب از سایر مقالات حساسیت نشان داده و از متن جدید و ترجمه آن کمک بگیرید. یا اینکه پس از مطالعه نتایج تحقیق و مقالات مرتبط با آن به تبیین نوشته خود اقدام نمایید در این روش برداشت خود را بدون دستکاری در نتیجه تحقیق بیان کنید.

کاهش درصد همانندجویی در بیان مسئله پروپوزال

قسمت مشکل‌ساز پروپوزال نویسی یا پایان نامه ها و مقالات اغلب اوقات به قسمت بیان مسئله مربوط می شود. چرا که برخی از دانشجویان گرامی در همان ابتدای کار به دلیل عدم تجربه کافی نمی توانند مشکل را صراحتا تشخیص داده و پیرامون مشکل انشا نویسی کنند.  بسیار ساده است اگر بدانید بیان مسئله مطرح کردن مشکلات چالش ها و پیامدهای کار است که دانشجو پس از مشخص کردن متغیر مشکل ساز همان متغیر وابسته به گونه ای منطقی مشکلات آن را مطرح خواهد کرد.

مثلا اگر عنوان مقاله یا پایان نامه بررسی کاهش آلودگی های پسماندهای رنگی رنگ های آلی باشد متغیر مشکل ساز رنگ در پسماندهای آنهاست یا بررسی تاثیر بازاریابی حسی بر افزایش فروش که متغیر مشکل ساز فروش است که شما باید مشکلات کاهش فروش را مطرح کنید. یا بررسی ماده ۴۵ مواد مخدر بر کاهش قاچاق مواد مخدر قاچاق مواد مخدر متغیر مشکل ساز است.

که دانشجو موظف است نسبت به متغیر مشکل ساز چالش ها و مشکلات کار را بیان کند و بعد از شناخت و تشخیص این که دنبال چه چیزی هست می تواند به راحتی پیرامون مشکلات و چالش‌ها و پیامدها عوارض و نتایج آن متن نویسی کند.

ضرورت کاهش همانندی در پروپوزال 

اغلب پایان نامه ها حتی اهمیت و ضرورت تحقیق را به منبع یا منابع ارجاع می‌دهند که کلاً اشتباه و غیر منطقی است و گاهی خنده دار ، شما بایستی اهمیت و ضرورت تحقیق را از زبان خود بیان کنید.

اگر مشکل برطرف نشود چه پیامدهایی خواهد داشت ؟ و در صورت برطرف کردن مشکل چه نتایج، سود یا عملکرد راندمانی حاصل خواهد شد. در ضرورت هم باید این نکته را بیان کنید که تاکنون تحقیقاتی در این زمینه انجام شده یا نه ؟ یا  تحقیقات انجام شده کافی بوده یا نه ؟

 درصد همانندجویی در متدولوژی تحقیق پروپوزال یا فصل سوم

اغلب دانشجویان روش تحقیق یا متدولوژی را بدون بازنویسی عینا از منابع دیگر جایگذاری کرده که سبب افزایش درصد همانندی می‌شود.  بسیار راحت خواهد بود که پس از شناخت روش پژوهش خود با ادبیاتی متفاوت و دقیق آن را مطرح کرده و بنویسید و در صورت مشکل بودن لااقل بخشی از کلمات را جابجا کرده و ظاهر قضیه را درست کنید.

درصد همانندجویی در پیشینه پژوهش پروپوزال یا  پایان نامه

قسمت سخت کار پیشینه پژوهش است ابتدا کار منابع خود را جهت ترجمه تخصصی یا نوشتن پیشینه مشخص نمایید سپس منابع قدیم را دور ریخته و از آنها چشم‌پوشی کنید.  به جای آن از پیشینه‌ ی تحقیق و چکیده مقالات کمک گرفته و با ادغام این نتایج تحقیق و چکیده و خلاصه نویسی، متنی را با ادبیات جدید نگارش کنید و بازبینی مجدد پیشینه تجربی مقالات را مطرح کنید.

از کپی پیشینه‌های پایان نامه های مشابه جدا خودداری کنید که حل این مشکل در همانندجویی راحت نخواهد بود. بهتر است  متون جدید را بررسی و نسبت به ترجمه یا تبیین آنها اقدام کنید.

چرا همانندجویی پروپوزال مهم است ؟

می‌دانید فصل اول پایان نامه با اندک تغییر همان پروپوزال است و پیشینه‌های تحقیق هم بخشی از پیشینه های تجربی است که در پایان فصل دوم آورده می‌شود و تلاش مجدانه شما در پروپوزال نویسی به بهبود ادامه  کار شما در پایان نامه کمک خواهد کرد ، از طرفی آشنایی با فیلتر همانندجوی شما را در  ادامه کار کمک کرده  تا دقیق تر  و موشکافانه تر ادامه دهید و نسبت به تضمین اصالت پایان نامه خود اطمینان داشته باشید . و در آخر این که می توان با ارائه کار خوب انتظار استخراج مقاله از پایان نامه خود را نیز داشته باشید.

اهمیت کاهش درصد همانند جویی در اهداف و فرضیات پروپوزال

به ندرت اتفاق می‌افتد که در بیان فرضیات یا اهداف تحقیق سیستم همانندجویی ایراد گرفته و آن را هایلایت نماید، ولی بهتر است در انتخاب موضوع دقت فراوان کرده و در نوشتن پروپوزال و اهداف آن بر اساس شیوه های نگارش جدید اقدام نمایید.

آیا منابعی که در آخر پروپوزال آورده می شود در سیستم همانند جویی بررسی می شود؟

باید بیان کرد که منابعی که در آخر پایان نامه یا مقالات آورده می شود در سیستم همان جویی نیز بررسی و لحاظ می شود بهتر است در هنگام ارسال فایل برای سیستم همانندجویی منابع را از انتهای مقاله یا پروپوزال خود حذف نمایید.

راهنمای همانندجویی پایان نامه
کاهش درصد همانندی پایان نامه

 

انجام کاهش درصد همانند جویی پروپوزال (کاهش تضمینی درصد همانند جویی پروپوزال)

بهترین راه و آسانترین راه برای کاهش درصد همانند جویی، ارسال فایل به سایت ما و بررسی آن توسط کارشناسان و محققیق مربوطه و تحویل فایل با تضمین کاهش درصد همانندجویی به شماست. کاهش تضمینی همانندجویی یا همانندی بر اساس تجربه و گروه همکاران با سابقه و حرفه ای ایرساگستر انجام می شود .

ما تلاش  خواهیم کرد بهترین نوع تبیین را برای شما ارائه دهیم  تا در سایر  کار های خود در مسیر  تحصیل و پژوهش  مانند تحلیل آماری و نوشتن مقاله  و کاهش همانندی پایان نامه نیز  با شما  همراه باشیم . توصیه میکنم هم اکنون از طریق فرم تماس با ما در سایت و ارسال فایل نسبت به کاهش همانندجویی پایان نامه و پروپوزال اقدام نمایید.

راهکاری کلیدی برای کاهش درصد همانندجو و رفع مشکل آن

یک سوال اساسی آن است که چگونه از همان ابتدا درصد همانندجویی را کاهش دهیم؟

تیم حرفه ای ایرساگستر به شما پیشنهاد می‌ کند که از همان ابتدای نگارش پروپوزال و در ادامه نگارش پایان نامه به این مورد توجه داشته باشید که از مقالات اصلی و به روز استفاده کرده و سعی در نگارش پایان نامه خود به صورت بازنویسی داشته باشید.

چنان چه در هر کدام از مراحل نگارش پایان نامه و همانندجویی دچار مشکل شده و به راهنمایی نیاز داشتید می توانید به متخصصان ما اطمینان کرده و به صورت تضمینی به رفع مشکل همانندجو و کاهش درصد همانندجو بپردازید.

سرقت ادبی در پایان نامه ارشد و دکتری در آینده بسیار مشکل ساز خواهد بود و در بهترین حالت به جریمه دانشجو و کسر نمره او می‌انجامد (البته در حال حاضر سرقت ادبی عملا بی معنی است چرا که پایان نامه با سایت ایرانداک چک شده و درصورت بالا بودن درصد همانندجو باید مشکل آن رفع شده تا بتوانید تاییده استاد مشاور را بگیرید و در جلسه دفاع حاضر شوید) اما اگر دانشجو و محقق عمداً و به تعداد زیادی سرقت ادبی در پایان نامه اش داشته باشد، این کار می‌تواند به رد پایان نامه او و حتی اخراجش از دانشگاه منجر شود.

با این حال معنای سرقت ادبی این نیست که شما هیچ گاه نتوانید از نتایج کار دیگران و ایده های جالب و کاربردی آنها در تحقیقات خود استفاده کنید؛ بلکه باید این کار را به شکلی انجام دهید که سرقت ادبی محسوب نشود. در این مقاله بهترین سایت ترجمه و مشاوره پایان نامه قصد دارد تا شما را با سرقت ادبی مجاز در پایان نامه آشنا کرده و راهکارهایی را برای انجام این کار به شما ارائه دهد.

رفع مشکل همانندجو + کاهش درصد همانند جو + درصد مجاز همانند جو

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و انجام پایان نامه دکتری از جمله مهم ترین مراحلی است که بدون گذراندن آن قادر به فارغ التحصیلی نخواهید بود. انجام دادن پایان نامه یک بخش از کار بوده و نگارش آن دارای اهمیتی برابر با انجام دادن پایان نامه است. یکی از مشکلات کلی که اکثر دانشجویان با آن دست و پنجه نرم می کنند مسئله همانندجویی پایان نامه است.

کلید رفع مشکل همانندجو در دستان شماست!

رفع مشکل همانندجو سوال بسیاری از دانشجویان بوده و همواره دغدغه حل این مسئله را دارند. نگران نباشید! تیم حرفه ای ایرساگستر به شما کمک خواهد کرد تا مشکل همانندجو پایان نامه را به صورت اصولی حل نمایید.

روش کلی رفع مشکل همانندجو آن است که ادبیات و متن پایان نامه خود را تغییر دهید. به عبارتی دیگر شما باید به منبع اصلی مراجعه کرده و آن بخش از منبع اصلی که قصد استفاده از آن را دارید با ادبیات و متن شکل گرفته در ذهن خود به صورت علمی بنویسید.

چگونه مشکل همانندجو را به صورت حرفه ای حل کنیم؟

خطای همانندجو یکی از مسائلی است که شما می توانید با استفاده از نکاتی مهم آن ها را حل نمایید. برای رفع مشکل همانندجو به پایان نامه خود دست نزنید! هیچ متنی را حذف و یا جابجا نکنید! برای رفع مشکل همانندجو تنها کافی است که متن مورد نظر را تغییر دهید. این کار بدون دور زدن سامانه همانندجو بوده و پس از ویرایش متن پایان نامه خود مشاهده خواهید کرد که نسخه ویرایش شده دارای درصد مشابهت کمتری نسبت به نسخه اولیه است.

روشی تضمینی برای کاهش درصد همانندجویی

موسسه علمی پژوهشی ایرساگستر متشکل از تیم حرفه ای و متخصص در زمینه نگارش پایان نامه تمامی رشته ها یک روش تضمینی برای کاهش درصد همانندجویی به شما ارائه می نماید. برای مشکل همانندجو و رفع آن تنها کافی است که متن پایان نامه خود را به صورت علمی تغییر دهید.

گاهاً این اتفاق رخ می‌دهد که پایان نامه شما دارای درصد مشابهت بالایی در سامانه همانندجو با سایر منابع علمی می باشد. در این زمان تنها کافی است که پایان نامه خود را باز کرده و اقدام به ویرایش متن مورد نظر به زبان خود و ادبیات علمی بپردازید.

به عبارت دقیق تر کاهش درصد همانندجویی یک فرآیندی است که از زمان شروع به نگارش تا زمان اتمام آن باید دقت کافی را به عمل آورده و از منابع اصلی و لاتین استفاده نمایید. با توجه به آنکه الگوریتم سامانه همانندجو بدین شکل است که بازنویسی متن را تشخیص نمی دهد، بنابراین تنها روش برای کاهش درصد همانندجویی همان است که ادبیات متن شما تغییر کند.

برای کاهش درصد همانندجویی چه کنیم؟

توصیه ما به دانشجویان این است که پایان نامه خود را از لحاظ سرقت علمی کنترل کنند تا قبل از ارائه آن به اساتید در جلسه دفاع مشکلات پایانی آن را نیز حل نمایند. انجام سرقت علمی باعث عواقب جبران ناپذیری برای آینده علمی و شغلی دانشجویان می‌شود پس بهتر است در ابتدا تمام جوانب آن و مشکلات را تشخیص دهند.

اینجا کلیک کنید و در سایت همانندجو پایان نامه ثبت نام کنید و از طریق آن متون و مقالات خود را وارد نمایید و درصد همانندجو و میزان تشابه را مشاهده کنید و به کمک روش هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت می‌ توانید درصد همانندجو را پایین آورده و ویرایش کنید و یک پایان نامه مختص به خود تحویل دهید.

 شرح راهکارها برای پایین آوردن درصد همانندجویی

  • عدم استفاده از منابع و نقل قول های دیگران در متن: زمانی که می خواهید از یک منبع یا کتاب مطلبی را ذکر کنید حتماً باید آن را در علامت نقل قول بگذارید و تنها نمی توان مرجع را به آن افزود بلکه استفاده از علامت نقل قول یک امر ضروری است.
  • تغییر دادن مطالب از یک منبع بدون لزوم رفرنس دهی: زمانی که می‌ خواهید مطلبی را از یک منبع دیگر بنویسید باید آن را بازنویسی کنید و کلمات و عبارات آن را به گونه‌ ای تغییر دهید که کپی نباشد. درست است که با انجام این مسیر موفق شده اید یک پایان نامه جدید بنویسید اما هنوز ساختار و استدلال نویسنده اصلی آن و‌ ایده های او را نتوانسته اید تغییر دهید پس باید رفرنس ها و جداول و نمودارها را به نویسنده آن ارجاع دهید.
  • کپی نمودن کلمات و ایده ها از منابع دیگر: زمانی که دانشجویان یک منبع را مطالعه کرده و کلمات و ایده‌ های آن را دقیقاً کپی می کنند و هیچ گونه ارزش و اعتباری برای نویسنده آن قائل نمی ‌شوند مرتکب سرقت علمی شده اند، با این حال باید با اشاره به منابع و نویسنده آن مطلب از سرقت علمی جلوگیری کنند.
  • سرقت علمی با دادن اطلاعات نادرست در منبع: زمانی که یک فرد منابعی را مطالعه کند و از آن در پایان نامه خود نیز استفاده کند اما در مورد منابع و نویسنده آن اطلاعات غلطی ذکر کند در این صورت نیز مرتکب سرقت علمی شده است.
  • الهام گرفتن از مقالاتی که خود آنها نیز یک نوع سرقت علمی هستند.
  • اثر و مقاله یک نویسنده دیگر را با نام خود ثبت کردن.
  • انجام ایده ها و مطالب و کپی نمودن آن ها بدون رفرنس دهی.
  • نکته مهم تر این است که در صورت استفاده از مقالات گذشته خود بدون ارجاع آن به نویسنده که خود شما هستید نیز نوعی سرقت علمی است.

شما میتوانید جهت اطلاع از روش کاهش درصد همانندجویی پروپوزال، کاهش درصد همانندجویی پایان نامه، کاهش درصد همانندجویی ایرانداک و همچنین نحوه همانندجویی پایان نامه همین حالا با مشاورن حرفه ای موسسه ایرساگستر تماس بگیرید.

ثبت سفارش

چگونگی استعلام موضوع پایان نامه در همانندجو ایرانداک

در سال های اخیر به دلیل ازدیاد تعداد پایان نامه ها و درخشش پروپزال دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا یک منبع برای جمع آوری پایان نامه ها ایجاد شده که به واسطه آن امکان دسترسی برای دیگر دانشجویان فراهم شده و می توانند به عنوان منبع از آن ها استفاده نمایند.

از این رو افراد می توانند از پروپزال های درخشان به عنوان منبع و مرجع استفاده نمایند. وب سایت ایرانداک منبع مذکور است که به همراه سایت همانندجو شرایطی فراهم می نمایند تا دانشجویان بتوانند از اطلاعات علمی فارغ التحصیلان استفاده نمایند، البته گفتنی است که به منظور پیشگیری از سرقت های ادبی و جلوگیری از کپی کردن افراد سودجو، هر دانشجو می تواند با رمز عبور وارد وب سایت ها شود.

به این ترتیب نحوه ثبت نام در همانندجو به گونه ای است که پس از انجام دفاعیه و قبول آن توسط هیئت مدیره، یک نسخه از آن در سامانه همانندجو به نام تهیه کننده و به همراه کد رهگیری ثبت خواهد شد تا در زمان نیاز بتوان به سادگی به آن دسترسی پیدا کرد.

دانشجویان برای اطمینان از عدم تکراری بودن موضوع خود و جلوگیری از سرقت ادبی، باید تاییدیه پایگاه ایرانداک و سامانه همانندجو را بدست بیاورند و آن را به دانشگاه محل تحصیل خود تحویل دهند. در ادامه به مراحل استعلام پایان نامه در این سایت می‌پردازیم.

  1. ابتدا باید در سایت ایرانداک وارد شده ( sabt.irandoc.ac.ir) و در آن عضو شوید. به سادگی در سامانه همانندجو ثبت نام کنید در ابتدای امر باید وارد لینک سایت ایرانداک شوید تا از طریق آن مراحل پیش رو را انجام دهید. در گام اول وارد بخش نام نویسی شده و فیلد های مشخص شده برای تکمیل اطلاعات را پر کنید.
  2. بعد از ایجاد پروفایل شخصی، به قسمت پیشینه پژوهش وارد شوید .پس از تکمیل اطلاعات روی گزینه گام بعدی کلیک نمایید و در صفحه بعد روی گزینه درخواست پروپزال کلیک نمایید. تمامی مشخصات درخواستی در مراحل بعدی باید به درستی وارد شود تا بتوان ثبت نام کاملی داشت.
  3. گام بعدی به درج ایمیل استاد راهنما و شناسه های مربوط به وی اختصاص دارد و پس از این که کد شناسه تایید شد لازم است وارد مرحله بعد یعنی مرحله پرداخت بشوید.
  4. در قسمت “ثبت درخواست پیشینه” در سایت ایرانداک کلیک نمایید. در صفحه ای که برای شما باز می‌شود، بایستی اطلاعاتی که از شما درخواست شده است را وارد نمایید و سپس گزینه ثبت و پرداخت هزینه را بزنید .گام بعدی به هزینه های پرداختی ثبت نام مربوط است که مبلغ پرداختی بر اساس قواعد سایت همانندجو تعیین می شود و پس از آن باید از رسید پرداختی پرینت گرفته و به مرکز آموزش ارائه دهید .
  5. استعلام موضوع شما بعد از دو الی ده روز توسط ایرانداک به آدرس ایمیلی که در قسمت اطلاعات درج کرده‌اید فرستاده خواهد شد. گفتنی است در پایان کار می بایست درصد همانندجوی را به شکل یک پی دی اف آماده و آن را به مرکز آموزش تحویل دهید.

با هر کد ملی تنها می توانید یک بار در این سایت ایرانداک ثبت نام کنید، برای همین لازم نیست دانشجویان مقطع دکتری نام نویسی مجدد انجام دهند و با گذرواژه و ایمیلی که در مقطع ارشد درج نموده اند می توانند وارد سایت  ایرانداک شوند. به همین دلیل سعی کنید کد ملی و ایمیل خود را به دقت وارد نمایید و آنها را به خاطر بسپارید.

کار دیگری که می توان قبل از استعلام موضوع پایان نامه در ایرانداک انجام داد، بررسی آثار و پایان نامه های مرتبط با موضوع است. برای این کار می‌توانید از سامانه گنج در سایت ایرانداک کمک بگیرید تا با مطالعه پایان نامه دانشجویان دیگر، علاوه بر گرفتن ایده‌های جدید، از تکراری بودن موضوع خود نیز مطمئن شوید.

برای ورود به این سامانه، بعد از رفتن به سایت ایرانداک، به قسمت اطلاعات فنی و علمی بروید و در زیرمجموعه‌های آن بر روی قسمت گنج کلیک کنید. سپس با جستجوی موضوع خود، پایان نامه های مرتبط با آن را دریافت نمایید.

درصد مجاز همانندجویی

در صورتی که درصد همانندی متن پایان نامه شما با سایر پایان نامه ها و منابع علمی دیگر از یک حد مجاز بیشتر باشد به احتمال زیاد اساتید داور و استاد یا اساتید راهنمای شما اجازه دفاع و فارغ التحصیلی را به شما نخواهند داد. حال سوالی که ایجاد می‌شود آن است که درصد مجاز همانندجو چقدر بوده و تا چه میزان مجاز هستیم که همانندی علمی با سایر منابع را داشته باشیم؟

درصد مجاز همانندجویی در منابع علمی متفاوت بوده و بین ۲۰ الی ۳۰ درصد متغیر است. به طور کلی استاندارد درصد مجاز همانندجو را ۲۲ درصد در نظر می گیرند. اما گاهاً در برخی از دانشگاه های کشور، اساتید راهنما و داور درصد مجاز همانندجو را ۳۰ درصد مشخص کرده و در صورتی که پایان نامه شما دارای ۷۰ درصد متن یونیک باشد به شما اجازه دفاع از پایان نامه را خواهند داد.

دانشجویان عزیز میتوانند جهت اطلاع از اینکه همانندجویی پایان نامه چقدر طول میکشد، کاهش درصد همانندی پایان نامه چیست، کاهش درصد همانندی پروپوزال چیست و یا اینکه روش کاهش درصد همانندجویی چگونه است، همین حالا با مشاوران خبره ما تماس بگیرند.

هزینه رفع مشکل همانندجویی پایان نامه

به طور کلی عوامل زیادی در هزینه رفع مشکل کاهش همانندی پایان نامه تاثیر گذار است که می توان بر اساس آن هزینه نهایی پایان نامه را کاهش یا افزایش داد. بر اساس تعرفه ها هزینه هر بار ثبت نام پروپوزال در سامانه بر اساس تعرفه های دانشگاه متغیر است و هر دانشجو برای هر بار ثبت در این سامانه باید هزینه همانندجویی را به صورت کامل پرداخت نماید.

چگونه استعلام همانندجو پایان نامه خود را بگیریم؟

  1. ابتدا وارد سایت tik.irandoc.ac.ir شده و از قسمت بالا سمت چپ گزینه نام نویسی را انتخاب می کنید و با جیمیل معتبری که به نام خود شماست ثبت نام می کنید.
  2. پس از گذراندن تایید ایمیل ثبت نام حالا می توانید به راحتی وارد سایت همانندجو شوید.
  3. در صفحه باز شده می توانید پروپوزال، پایان نامه، پروپوزال دکتری، رساله دکتری، مقاله و نشریه، کتاب را همانندجویی کنید.
  4. در این قسمت باید نوع متن ارسالی را انتخاب کنید و گام بعدی را بزنید.
  5. در این بخش باید عنوان پایان‌ نامه و متن آن را در دو قسمت کپی کنید و به گام بعدی بروید.
  6. در بخش ششم باید ایمیل استاد راهنما و شناسه آن را وارد کرده و تایید شناسه را زده و به گام بعد بروید.
  7. پس از گذراندن مراحل و پرداخت مبلغ مورد نظر فایل شما در سامانه همانندجو ثبت می شود.
  8. بعد از پرداخت هزینه همانندجویی باید از رسید آن برای ارائه به آموزش پرینت بگیرید.
  9. پاسخ استعلام همانندجو پس از ۲ روز کاری به ایمیل شما و استاد مشاور اول و استاد راهنما از طرف سایت همانندجو ارسال خواهد شد!

پاسخ همانندجو همانطور که قبلا ذکر شد به ایمیل استاد مشاور و استاد راهنما ارسال می شود و کاملا در جریان میزان همانندجویی پایان نامه شما قرار خواهند گرفت و اگر این درصد بالا باشد ممکن است به کلی پایان نامه شما رد شده و زحمات شما به باد رود! معمولا درصد همانندجویی مجاز در دانشگاه های کشور زیر ۳۰ درصد است و رسیدن به این درصد همانندجویی برای کسانی که تخصص ندارد کار چندان راحتی نیست!

پایین آوردن درصد همانندجویی در پایان نامه! آیا می توان ایرانداک و همانندجو را دور زد؟

سوالی که اکنون برای شما پیش می‌آید این است که چگونه از اثار دیگران در کار خود استفاده کنیم و با این حال متهم به سرقت ادبی در انجام پایان نامه هم نشویم؟

دور زدن سایت همانندجو چگونه است؟

پاسخ این سوال آن است که شما باید برای سرقت ادبی مجاز (وقتی که درصد همانندجو زیر ۳۰ درصد باشد) در پایان نامه تان نام منبع مورد استفاده خود را به شکل کامل و اصولی ذکر نمایید. به عنوان مثال اگر جمله‌ای را عینا از متن دیگری کپی کرده اید حتما از نقل قول ها استفاده کنید و برای استفاده از ایده‌های دیگران از بازنویسی اصولی استفاده نمایید.

دانشگاه‌ها و موسسات علمی گوناگون برای جلوگیری از سرقت ادبی در پایان نامه از سایت‌ها و نرم‌افزارهای تشخیص پلیجریزم (Plagiarism) بهره می‌برند که معتبرترین آن سایت همانندجو است و در صورت یافتن هر گونه پلیجریزیم غیر مجاز در کار، از پذیرش آن ممانعت می‌کنند و به دانشجو برای ویرایش پایان نامه اخطار خواهند داد.

دور زدن سامانه همانندجو

همیشه با ایجاد موانعی که بر سر راه انسان قرار می گیرد اولین فکر دور زدن این محدودیت ها می باشد، گاهی موفق خواهیم شد و گاه این موفقیت سبب دردسرهای بیشتر می شود. سامانه همانندجو پایان نامه یک سایت قوی می باشد که از طریق آن می ‌توان درصد مشابهت متون را برای جلوگیری از سرقت علمی و ادبی کنترل کرد.

حال برای یک سری دانشجویان سامانه همانندجویی پایان نامه به عنوان یک محدودیت تلقی می شود و قصد دارند که آن را دور بزنند اما آیا این امکان دارد؟

با توجه به موارد عنوان شده، سامانه همانندجو قابلیت یافتن مطالب مشابه را دارد و از این رو نمی توان با استفاده از کپی کردن از زیر بار مسئولیت پایان نامه فرار کرد. البته همیشه راه فرار وجود دارد و شما می توانید به روش های متنوع سایت را دور بزنید.

پس با ما همراه باشید تا یک سری روش ها برای دور زدن سامانه همانندجو ذکر کنیم.

  • غلط املایی داشتن: عده ‌ای برای کاهش درصد همانندجویی در پایان نامه خود از غلط املایی استفاده می ‌کنند که اصلاً جلوه خوبی ندارد زیرا با مطالعه کردن پایان نامه توسط اساتید راهنما آن ها متوجه این شگردها می‌ شوند و در سامانه همانندجو پایان نامه نیز این روش جدیدا پاسخ نمی ‌دهد و مشکل آن رفع شده است.
    با توجه به این که متون دارای غلط املایی قابلیت خوانش دقیق را به چکر ها نمی دهند، از این رو می توانید با نوشتن املای غلط کلمات به سادگی سامانه را دور بزنید، البته دقت داشته باشید که این روش می تواند به سادگی توجه استاد راهنما را جلب و متوجه عملکرد شما شود.
  • استفاده از متون تکراری: عده‌ ای از دانشجویان برای رهایی از همانندجویی جای متن هایی که دارای تشابه نیستند را با متونی که شباهت زیاد دارند عوض می کنند. در به روز رسانی سامانه همانندجو پایان نامه در صورتی که متن تکراری باشد خطای نوشتاری رخ می دهد.
    استفاده از متن های جایگزین و تکراری از دیگر روش های دور زدن سامانه هنرجو است که به واسطه آن شرایطی فراهم می شود تا بتوان الگوریتم ها را دور زد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم کلمات مشابه را به کار ببرید تا همانندجو قابلیت و درک درستی از مطلب پیش رو را نداشته باشد.
  • استفاده از symbol حروف به جای کلمات پر تکرار آن ها: برای کاهش درصد همانندجویی از symbol حروف استفاده می شود و در کل متن پایان نامه این symbol ها جایگزین حروف اصلی می شوند اما خوشبختانه در سامانه همانندجویی ایراندک این مشکل نیز رفع شده است.
  • حذف قسمت های متشابه: عده ای نیز برای رفع مشکل همانندجویی قسمت هایی از پایان نامه خود را که دارای تشابه هستند را حذف می کنند تا درصد تشابه آن کم شود و از کل تعداد صفحات پایان نامه می کاهند و زمانی که توسط اساتید سامانه چک شود متوجه یکسان نبودن تعداد صفحات می شوند.
    برخی افراد تصور می کنند با حذف کردن بخش های از پروپوزال دیگران می توانند درصد همانندجویی را کاهش دهند این درحالی است که حذف متون تنها سبب ناقص شدن محتوا خواهد شد که در نتیجه به رد شدن پروژه پایان نامه ختم خواهد شد.

پس راه حل چیست؟

برای کاهش درصد همانندجو هیچ راه حل عجیب غریب و میانبری وجود ندارد، متنی که درصد همانندجویی اش بالای ۳۰ درصد باشد باید ویرایش شود و روی آن وقت گذاشته شود، این کار برای متخصصان این حوزه مثل آب خوردن است و در زمان بسیار پایین قابل انجام!

شما میتوانید جهت اطلاع از نحوه همانندجویی پروپوزال ، سفارش همانندجویی پایان نامه ها و همچنین سفارش همانندجویی پایان نامه ارشد به سایت موسسه علمی پژوهشی ایرساگستر، بهترین سایت کاهش درصد همانندجویی پایان نامه، مراجعه نمایید و یا با مشاوران حرفه ای تیم ما تماس بگیرید.

 

کلیدواژه ها:

درصد همانندجویی پایان نامه پیام نور-همانندجویی رایگان-همانندجویی رایگان پایان نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست